Rabu, 30 Disember 2009

Panduan Adobe siri 2


Kali ni aku nak cerita tentang kegunaan simbol dalam bulatan merah tu....simbol ni digunakan untuk memadam gambar kita....nak guna kena la klik kat simbol tu dulu...baru boleh bawak kat gambar dan padam...ooppss ada lagi ceritanya...



dah klik simbol seperti di atas.....klik pulak simbol yang bertanda merah kat atas tu....simbol tu gunanya untuk mengawal kadar pemadaman gambar kita...kena klik jugak....ada lagi...



ha...aku buat anak panah 3 warna supaya tak keliru...(a) anak panah hijau...klik situ dia akan jadi  macam anak panah biru (b)...pergi dekat situ...seret anak panah untuk mendapatkan kadar pemadaman gambar kita...dah kita setuju...bawak la lambang bulat yang keluar kat gambar kita....mulakan keja memadam...kalau 100% ilang abih semua kawasan yang kita padam...kalau macam contoh anak panah merah (c)..dia akan padam malap sikit...lagi kurang nombor % dia lagi malap pemadamannya..oopss ada lagi...



ni lagi satu simbol...nampak tak bulat merah tu....klik sini untuk mendapatkan saiz pemadam...nak dapatkan saiz tu klik dekat petunjuk anak panah hijau tu...seret jer tanda tu...lagi kekanan lagi besar pemadannya..ikut la selera dan teknik kita nak padam...



yang aku tunjuk tu adalah pemadaman yang aku guna 100%...kan abih ilang semua gambor tu...
ok la..aku ingat setakat tu jer dulu....nanti aku sambung lagi...belajaq jangan banyak sangat..penin paler nanti.
apapun layan jer menda ni..selamat mencuba...adiossss...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Blog suam-suam kuku Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template