Sabtu, 2 Januari 2010

Panduan Adobe siri 5


Kali ni aku nak citer tentang fungsi "filter" seperti yang dibuatkan tu....klik filter dan klik "Artistik" seperti yang aku bulat kat situ...ia ada banyak pilihan....kesemua ada fungsi tersendiri untuk mengedit gambar kita jadi pelbagai.....teruskan...




Untuk kali ni aku buat contoh watercolur....nak ubah gambar ori tu jadi gambar watercolur...klik jer watercolur....dan....


dan akan keluar macam ni....dan tengok menda yang aku kotakkan ngan kaler merah tu....kesemua tanda bulat tu ada fungsi tersendiri...nak kontrol menda tu..klik jer kat tanda yang aku bulat tu...tengok la cam mana jadi gambar kita...kalau rasa tak nak kaler air...pilih la yang lain..kan banyak pilihan..cuba jer..kalau dah berkenan klik jer ok kat tanda anak panah tu...


 
dah jadi gambar kita yang ori bertukar menjadi gambar kaler air....dah berkenan pi dekat save dan buat la save as..pilih fail JEPG....


selamat mencuba...


0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Blog suam-suam kuku Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template